Selecteer een pagina
column Combinatie mobiliteitsplan 21-04-2021

Laatste nieuws

Hier het laatste nieuws

Verkiezingsprogramma

Hier staan wij voor

Onze kandidatenlijst

Neem contact met ons op

Mobiliteitsplan.

Er is een nieuw mobiliteitsplan onderweg. Dit is geen nieuws want we hebben het er al vaker over gehad. Burger op 1 wilde in Mei een bijeenkomst houden voor de inwoners van Ridderkerk maar door de intelligente lockdown in verband met het coronavirus gaat dat nu niet door. Toch horen we nog veel signalen uit onze omgeving dat er veel vragen zijn van bewoners en ook horen we behoorlijk veel negatieve geluiden. Dit is zeer begrijpelijk. Er zijn ook een aantal dingen waar Burger op 1 zeker niet blij mee is. Het liefst zouden wij de datum voor een besluit na de lockdown willen. Wij vinden dan de bevolking meer antwoorden moeten kunnen krijgen. Bijvoorbeeld waarom wij miljoenen moeten gaan betalen voor een HOV verbinding waar we een paar minuten winst uit gaan halen. De wethouder vindt dat wij het met deze benadering de oplossing plat slaan en zo niet het volledige beeld krijgen van de winst. Nu kunnen wij er naast zitten maar we zien geen voordelen daarin. Sterker nog er zijn meer nadelen aan te geven dan alleen die miljoenen aan uitgaven. Er moeten rotondes gaan verdwijnen. Wat voor onderzoek de wethouder er ook tegenaan wilt gooien, het zal nooit veiliger worden. De veiligheid is daardoor echt in het geding. Groen moet wijken voor de extra busbaan op diverse plekken terwijl er ineens een onderzoek moet komen voor een busbaan bij de verbindingsweg waar wij in November al om vroegen toen de werkzaamheden in volle gang waren. Verder gaan er geen extra bussen naar Rijsoord. Waarom niet vraagt u? Omdat er niet genoeg passagiers zullen zijn. En dit weet de wethouder na precies 0 onderzoeken. Hij gaat uit van statistieken. En ja die laten zien dat er weinig gebruik gemaakt wordt van de bus. Wat niet in de statistieken staat is dat de mensen het niet kunnen omdat ze bij overwerk of ploegendienst niet meer thuis kunnen komen of omdat ze soms meer dan drie kwartier moeten wachten op een bus. Verder is het ook bekent dat de exploitant van de buslijn in Rijsoord niet betrouwbaar blijkt te zijn voor de reizigers. Eerste en laatste bussen rijden geregeld niet. Bussen vallen uit als op andere lijnen chauffeurs te kort zijn. Dit zijn feiten. Pas bij onderzoek zal de wethouder zien dat de wens er zeker is. Mensen is Ridderkerk sta op en vraag om het behoud voor bus 146, 601 en een goede verbinding naar Rijsoord. 

Burger op 1